weer thuis... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jenneke - WaarBenJij.nu weer thuis... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jenneke - WaarBenJij.nu

weer thuis...

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

16 Augustus 2018 | Suriname, Paramaribo

Ha allemaal,

Inmiddels ben ik weer veilig en wel op Nederlandse bodem en weer aan het settelen.

Het afscheid nemen was zoals verwacht niet makkelijk... Maar ja, het hoort erbij. Op het vliegveld Zanderij werd onze pizza gebakken door een jong meisje wat haar werk deed met zichtbaar plezier. Ze vertelde dat ze 17 was en dat dit haar vakantiebaan was waar ze volop van genoot. Ik gaf haar een compliment waarop haar bazin haar steeds naar mij stuurde: 'ga praten met haar'. Nou ja, dat was nu ook niet direct mijn bedoeling... Maar ik genoot er op mijn buurt van om te zien dat er jongeren zijn die genieten van wat ze doen en niet alleen dromen van een verre onbereikbare toekomst. Dát blijf ik namelijk zo dubbel vinden; leed en armoede in het paradijsachtige goudland aan de overkant van de oceaan... Mensen die hun toekomst willen zoeken in ons kikkerlandje; ooit als ze een ticket kunnen betalen...

Ik ga mij weer even richten op de realiteit hier en dank jullie allemaal voor het meelezen en meeleven!

Hartelijke groet!
Jenneke