Reisgenoten gevraagd - Reisverslag uit Genemuiden, Nederland van Jenneke - WaarBenJij.nu Reisgenoten gevraagd - Reisverslag uit Genemuiden, Nederland van Jenneke - WaarBenJij.nu

Reisgenoten gevraagd

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

06 Februari 2023 | Nederland, Genemuiden

Ha allemaal,

Voor deze zomer heb ik weer reisplannen gemaakt. Jullie mogen meelezen met mijn reis naar: ....Suriname! Hoe kan het ook anders:-). In 2019 was ik er voor het laatst. Toen had ik mij voorgenomen om er in 2020 weer heen te gaan. Net als nu ook hier een oproep geplaatst wie er meeging en met resultaat: reisgenoten gevonden en ik had reuze zin om wat van 'mijn SU' te laten zien. Maar helaas toen kwam Corona...

Vorig jaar ben ik naar Zuid Sudan geweest en dan nog naar Suriname was voor mijn portemonnee een beetje teveel van het goede. Nu heb ik weer plannen gemaakt en D.V. hoop ik voor 3 weken naar Suriname te gaan.

Voor nu heb ik gekeken naar een vlucht van 28 juli vertrek en 19 augustus aankomst op Schiphol. Ik verblijf in een 4 persoons appartement in Wanica (een eindje buiten 'de stad', Paramaribo) Hiervandaan is met het OV de stad goed te bereiken. (OV is in Suriname een busje wat luid toeterend door de straten rijd en al naar gelang de stemming van de chauffeur er kort of lang over doet) Een bezoek aan de inheemsendag op 9 augustus staat sowieso op mijn lijstje. Al is het alleen maar om meer te leren over de eerste inwoners van Suriname die, min of meer, door de komst van Columbus verdrongen zijn door 'import Surinamers'. Zoals de blanke slavenhouders uit Europa en de donkere slaven uit Afrika. En, weer later, toen slavernij verboden werd, de hindoestanen uit India, Javanen van Java (Indonesië) en de Chinezen uit China alle 3 de groepen als contractarbeiders. Dit klinkt goed maar in feite waren ook zij gewoon slaven. Ik hoop meer over de geschiedenis te delen in mijn weblog over de inheemsendag:-).

Ook een bezoek aan de Centrale markt mag niet ontbreken.

Daarnaast wil ik dolgraag op excursie naar Brownsberg. Een schitterend natuurpark en goed bereikbaar vanuit Paramaribo. Goed is wel relatief en wil in Suriname zeggen: Met de auto zonder al teveel modderwegen enz. Raar maar waar: ik ben er al die keren nog nooit geweest, wel langsgereden maar verder niet...

Ook een excursie naar 1 van de vele watervallen in het binnenland staat hoog op mijn lijstje. De immense schoonheid van de natuur daar, schitterend!

De excursies hoop ik te gaan doen met Gerrit Sabajo van Black Eagle Tours. Een Inheemse man die veel weet van de natuur en cultuur en, ook niet onbelangrijk, goed Nederlands spreekt.

En nu mijn vraag: Wie wil er mee naar Suriname? Er kunnen nog 2 personen mee.

Het gaat dus om een reis van 28 juli tot 19 augustus. Met verblijf in een 4 persoons appartement.

Kosten zijn ongeveer: €3000,- Dit inclusief vlucht, visum, verblijf en excursies.

Wil je meer info? Mail of app mij dan even.

Groetjes en ik hoop jullie deze zomer meer te laten weten over mijn reisje!

Jenneke

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 10695

Voorgaande reizen:

26 Juli 2023 - 17 Augustus 2023

Oude liefde: Suriname!

01 Augustus 2022 - 09 Augustus 2022

Weekje Zuid Sudan

29 Juli 2019 - 20 Augustus 2019

Zomer in Suriname

15 Februari 2019 - 21 Februari 2019

Israël

23 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Reisje Suriname

21 April 2017 - 28 April 2017

Werkvakantie Servie

26 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

werkvakantie Servië

16 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Stage in Suriname

Landen bezocht: