Zaterdag Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jenneke - WaarBenJij.nu Zaterdag Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jenneke - WaarBenJij.nu

Zaterdag Suriname

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

29 Juli 2018 | Suriname, Paramaribo

O nee! Ik zie net dat van het vorige verslag maar de helft is geplaatst. ik probeer het nog aan te passen maar weet niet of het gaat lukken. Ik had namelijk het verslag in word getypt, geknipt en geplakt.... Hopelijk gaat deze beter.

Nog op de valreep van deze zaterdagavond, het is hier 10 uur, een berichtje. Ik zit hier met mn voeten in een emmer water. Ik ben namelijk behoorlijk gestoken, mijn voeten en benen zien er niet uit. Opgezwollen, rood, wit en blauw... Wel Nederlands gezind.:-) Net uit eten geweest, na 4 jaar weet ik eindelijk dat de heerlijke gele vrucht nanga heet en in Nederland niet/moeilijk verkrijgbaar is. We aten bij een multicultureel stel, hij komt uit Amerika, zijn vrouw uit Indonesië, hebben overal en nergens gewoond en nu dus in Suriname. Ze wonen aan een doodlopende zandweg, we hoorden en zagen allerlei schitterende dieren in het bos naast hun huis. Minder was dat er ook weleens een slang was gezien, die gelukkig vandaag spoorloos bleek.

Gisteren hadden we ineens geen water, gelukkig ben ik wel redelijk flexibel, er zat nog water in de waterkoker dus dat gebruikt.
Vanmorgen wilden we weer wassen, de kraan deed het weer. De wasmachine deed het de vorige keer niet, maar we kwamen erachter dat hij ook niet aangesloten was. We zagen in de badkamer een aansluiting dus het ding daarheen gesleept, maar helaas... Toen de beheerder gebeld, 'Ja, meneer zou komen'... Maarja, iemand die komt is hier een breed begrip.. Het werd 10 uur, 11 uur, 12 uur. We hadden inmiddels de was met de hand gedaan. Toen meneer weer gebeld: 'Oja ik kom, ja vanavond denk ik, o jullie zijn er niet? Bel me als je er weer bent. O het wordt laat, ik kom morgen.' Aangezien het morgen zondag is en we een groot gedeelte weg zijn wordt het maandag of dinsdag of...

We hadden Suri simkaarten gekocht, maar helaas mijne deed het niet. Dus vanmiddag wij enthousiast de 4 km op stap naar de hermitage mall. Dat is trouwens een verhaal apart die mall, Parijs in Suriname... Dior, michael Kors en natuurlijk de Mac! Maar goed er kwam een zware bui op zetten, en onder het gefluit van tig donkere mannen lopen wij zo hard mogelijk naar de mall, we zijn er net voor de bui losbreekt! We hoorden onderweg niets natuurlijk. Komen we bij de winkel, duurde het eerst een poos voor meneer het probleem begreep toen bleek dat de kaart verlopen is, huh?! Ja en opwaarderen kan alleen bij het hoofdkantoor ofzo van Telesur (samen met digicel de alleenheersers voor telefonie) Oke... Ze zijn namelijk maar een soort doorgeefluikje en kunnen niets veranderen aan de simkaart zelf. T kantoor dat het wel kan is dicht op zaterdag middag... Tja, volgende week weer wat te doen. Als troostprijs maar een Mac flurry gehaald.

Daarna bedachten we dat we wel lopend 4 km naar ons eet adresje konden. tjonge, even vergeten dat er hier geen voetpaden zijn, én we over de grote wegen moesten, dus de keus is in hoog gras lopen met de kans dat er een slang ofzo in je been hangt of op de rand van de weg met het risico geplet of nat gespetterd te worden en in plassen te belanden... Gelukkig niets van dat al. Onderweg bij kraampjes wat gekocht, bananen en ananas. Zulke kraampjes staan hier om de paar kilometer... Bezweet en nat, het regende inmiddels, kwamen we aan.

We hopen volgende week ook een aantal keer naar de gezinnen te gaan en vermaken ons verder prima! Morgen komt de taxi ons om 8 uur halen, om naar Powakka te gaan. We wilden er slapen maar dat kon niet, door een bouwfoutje komt de inhoud van het riool door het douche putje naar boven... Dus de boel ligt open en na dit verhaal heb ik ook weinig zin in een logeerpartij daar. Ik heb (ja, ik kan handelen) 40 SRD van de prijs afgepraat.

Goede zondag en tot snel weer!
Jenneke

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 10706

Voorgaande reizen:

26 Juli 2023 - 17 Augustus 2023

Oude liefde: Suriname!

01 Augustus 2022 - 09 Augustus 2022

Weekje Zuid Sudan

29 Juli 2019 - 20 Augustus 2019

Zomer in Suriname

15 Februari 2019 - 21 Februari 2019

Israël

23 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Reisje Suriname

21 April 2017 - 28 April 2017

Werkvakantie Servie

26 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

werkvakantie Servië

16 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Stage in Suriname

Landen bezocht: