Eindelijk verbinding! - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Jenneke - WaarBenJij.nu Eindelijk verbinding! - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Jenneke - WaarBenJij.nu

Eindelijk verbinding!

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

18 Oktober 2012 | Suriname, Lelydorp

Zo hier komt tie dan, eerste berichtje uit Suriname.

In Nederland leefde ik in de veronderstelling makkelijk zonder media middelen e.d. te kunnen... Maar nu, na 3 dagen niet op mn blog en tal van andere sites te kunnen, denk ik daar toch wat anders over.

Dinsdag zagen we na een lange vliegreis eindelijk Suriname onder ons verschijnen. De man naast mij vertelde enthousiast dat het oerwoud was wat we zagen, en wat die witte rondjes dan waren? Oja, dat waren bloemen... Jaja. Een eindje verder, toen de surinamerivier verscheen, was het een kreek, volgens de beste man. Dat het wel erg groot was voor een kreek, en dat ik bovendien, uit verhalen e.d., de brug herkende, kapot, heb ik maar niet gezegd.

Het duurde naar mijn idee uren voordat we van het vliegveld waren. Niet omdat het zo druk was, onze KLM was het enigste vliegtuig, ma ja, iedereen moet zich toch even verantwoorden wat je komt doen in Suriname. We werden opgehaald door de Mariahoeve. Onderweg zagen we mannen met vis aan ijzeren haken, langs de weg, natuurlijk wilde ik uitleg. Ze verkopen vis. En vanavond eten ze vis, en morgen, en dan... wie weet is er dan nog wat over voor de verkoop.
Vandaag at ik vis, gezouten vis met kop en al, maar niet van die mannen, die al dagen in de zon staan; langs de weg.

Na een hartelijke kennismaking met de Mariahoeve, een kleine rondleiding door Lelydorp, door Nederlandse vrijwilligers die er ook zijn, zochten we ons bed op. Moe als we waren verwachten we gelijk te slapen. Dat viel tegen, Marije; boven, draaide mee als ik draaide en andersom. Uiteindelijk ben ik maar op de grond gaan slapen, dat was beter:-)

Maar gisteren kregen we het geweldige aanbod om dan maar te verhuizen naar een ander appartement, met 2 slaapkamers; een gezellig zitje en een balkon!! Wat waren we blij, en vannacht heerlijk geslapen!
Er zit dan ook een super airco in. Dat is wel nodig hier, t is erg heet, gisteren gingen we tijdens de siësta een rondje lopen. T was wel erg rustig onderweg, maar ook ontzettend heet, nog niet zo dom, dat rustuurtje...

We vermaken ons prima, en al moeten we officieel nog even acclimatiseren, we doen af en toe wel wat bij de Mariahoeve...

Hopelijk blijft internet het doen, en kan ik snel weer wat laten horen,
groetjes!




  • 18 Oktober 2012 - 19:33

    Nicole:

    Fijn dat jullie goed zijn overgekomen! Super om te horen dat jullie het zo fijn hebben! Succes en veel plezier! ;)
    groetjes

  • 18 Oktober 2012 - 20:49

    Helma:

    He Jenneke,
    Wat leuk om je eerste verslag uit Suriname te lezen! Heel veel plezier, een goede tijd daar! Groetjes, Helma

  • 18 Oktober 2012 - 21:23

    Afrens:

    Hallo Jenneke we hebben net je verslagje gelezen, leuk hoor. Gelukkig dat het allemaal goed is gegaan.Hier is alles goed. groetjes Pappa en Mamma.

  • 18 Oktober 2012 - 22:01

    Tante Wil:


    hey Jenneke,

    Gelukkig dat alles goed is haha we zaten al steeds te kijken of we mail van je hadden hier ook alles goed,Veel plezier en de groetjes van ons allemaal.

  • 19 Oktober 2012 - 09:34

    Henrieke :

    Hey jennie!!

    Haha wat en leuke verhalen al! Ben benieuwd wat jij daar allemaal nog gaat beleven ;)
    Laat je me anders nog even weten onder welke naam je skypt?Succes!
    Liefss

  • 19 Oktober 2012 - 18:40

    Fam. A.Rijksen:

    Hoi Jenneke,
    Fijn dat alles goed is gegaan met de reis. Leuk dat je al wat gezien hebt van het land en de mensen.
    Lijkt wel of je in nederland ben met al die nederlandse namen. Hopelijk ga je nog veel beleven. Bij ons is alles goed.

    gr, A.en J. Rijksen & de kinderen.

  • 20 Oktober 2012 - 13:48

    Albert:

    groeten van ons uit genemuiden .
    misschien komen je bananen nu van pas.

  • 20 Oktober 2012 - 20:35

    Jenneke :

    Haha, nou stel je gerust, k heb nog geen bananen nodig gehad:-) Gelukkig dat jullie mn blog de moeite waard vinden, dat weet ik dat ik ermee door kan gaan!
    Allemaal goed weekend! En tot schrijfs...

  • 20 Oktober 2012 - 21:33

    Marleen:

    Hey Jen! Wat leuk om te lezen!! Ben benieuwd naar je volgende verslag en foto's vooral ;) Doet je camera het goed?? Geniet ervan daar, hoop dat je al een beetje gewend bent aan klimaat etc. Veel liefs Marleen

  • 26 Oktober 2012 - 12:59

    Pauline:

    Ha Jenneke, we hadden je verslag al eerder gelezen hoor, maar nu nog even een berichtje. Leuk om zo te kunnen lezen hoe het met je gaat en wat je beleefd! We zijn benieuwd naar je volgende verslag! Hopelijk gaat het nog steeds goed met je. Succes! Groetjes, Pauline, Elbert, Job

  • 27 Oktober 2012 - 00:24

    Janna:

    Hoi Jenneke,
    Fa waka? Zo benieuwd hoe je het hebt daar! En Marije natuurlijk ook, maar die probeer ik zo zelf nog even op te sporen. Goed te horen dat jullie veilig aangekomen zijn. Maar inmiddels zijn jullie vast al weer veel ervaringen en indrukken rijker. Ik kijk uit naar een volgend verslag! Hier is de herfstvakantie alweer bijna voorbij. Omgevlogen! Vandaag was ik lekker bezig met voorbereidingen voor mijn eigen reis, me verdiept in hondsdolheid enzo dat veel schijnt voor te komen in Azie. Hmm... die honden, daar zie ik het meeste tegenop. Over honden gesproken... lig je ook wakker van de honden 's nachts? Die kunnen knap kabaal maken he?
    Geniet!!
    Groetjes, Janna
Jenneke

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 10701

Voorgaande reizen:

26 Juli 2023 - 17 Augustus 2023

Oude liefde: Suriname!

01 Augustus 2022 - 09 Augustus 2022

Weekje Zuid Sudan

29 Juli 2019 - 20 Augustus 2019

Zomer in Suriname

15 Februari 2019 - 21 Februari 2019

Israël

23 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Reisje Suriname

21 April 2017 - 28 April 2017

Werkvakantie Servie

26 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

werkvakantie Servië

16 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Stage in Suriname

Landen bezocht: