Nog maar zo kort hier?! - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Jenneke - WaarBenJij.nu Nog maar zo kort hier?! - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Jenneke - WaarBenJij.nu

Nog maar zo kort hier?!

Blijf op de hoogte en volg Jenneke

27 Oktober 2012 | Suriname, Lelydorp

Het lijkt, vind ik, of k hier al tijden ben...

Vorige week zaterdag hebben we een begin gemaakt met een poging tot het verkennen van Suriname. Ik wilde erg graag naar de vlindertuin. Aangezien k doorga tot k voor elkaar heb wat k wil is dat natuurlijk gebeurt:-) Wat een mooie vlinders leven hier, en groot, zo groot als mn hand! In alle kleuren... Geweldig! Minder geweldig vond k de slangen en al die enge reptielen, waarvan de meesten gelukkig achter glas zaten; opgezet. Ook waren er schildpaden, ik sta met n babyschildpadje op de foto, zoals je ziet op mn profielfoto.

Daarna naar Paramaribo geweest, en lekker gegeten; Nederlands. Wat n tegenstellingen daar; rijk en arm zo dicht naast elkaar. We zagen echt nog krotjes...

Samen met Marije ben ik ook, nu officieel, begonnen met onze stage. Heerlijk om de handen uit de mouwen te steken. Hoe meer ik van het kindertehuis zie, hoe meer bewondering ik krijg voor de leidinggevenden. Ze cijferen zoveel weg; voor de kinderen...

Afgelopen week ben ik een paar keer meegeweest naar de kostgrond. Gewoon een stuk rimboe, of jungle, net hoe je het noemen wilt, wat nu ontbost is. Daar groeit de groente en het fruit waar we elke dag van mogen smullen... De natuur daar is geweldig; vanuit mn hangmatje geniet ik er van... Helemaal achteraan de kostgrond is een WC toen ik daar met 1 van de kinderen naartoe was, door het onkruid, zag ik een kleine groene kalebas liggen, dacht ik. Het achterste gedeelte van de kostgrond moet nog bewerkt worden, grotendeels tenminste... K vond de kalebas helemaal leuk en t was toch allemaal onkruid... Dus vrolijk meegenomen, oeps, het was een kleine watermeloen, nog niet eetbaar!! Schaam, schaam... Het stond op 'n stukje waar blijkbaar al gezaaid was...

Qua eten worden we echt verwend, lekkere vruchten en van een 'buurvrouw' heerlijke sappige sinaasappel, k ga nog gezond worden:-) Gisteren kregen we van lieve mensen een hindoestaanse roti, traktatie, heerlijk!

Afgelopen week zijn we 2 keer naar een soort informatiemorgen geweest op school. 2 keer zo ongeveer dezelfde informatie... Enne de directeur heeft het te druk om gebeld te worden, dus geeft hij zijn mobiel nummer even. Tja, je moet Surinamer zijn om hier de logica van in te zien; denk ik.

Morgen ga ik weer naar een kerkdient in Powakka, bij een indianendorp, uurtje hiervandaan, maar gelukkig zijn er aardige Nederlanders waar ik mee mee kan.

Tot de volgende keer maar weer!






  • 29 Oktober 2012 - 11:22

    Pauline:

    Oké, het is dus een kleine schildpad... Ik dacht al, wat is dat toch voor beest! Die vlindertuin moet prachtig zijn, ik wil je foto's graag een keer zien! En natuurlijk ook foto's van de natuur daar. Mag je in het kindertehuis ook foto's nemen? Ik merk dat je ook nog een stukje biologie leert daar :-) Leuk woord; kostgrond. Hebben ze zeker wel meer, van die woorden? Heel veel succes en sterkte verder!

  • 29 Oktober 2012 - 11:22

    Pauline:

    Oké, het is dus een kleine schildpad... Ik dacht al, wat is dat toch voor beest! Die vlindertuin moet prachtig zijn, ik wil je foto's graag een keer zien! En natuurlijk ook foto's van de natuur daar. Mag je in het kindertehuis ook foto's nemen? Ik merk dat je ook nog een stukje biologie leert daar :-) Leuk woord; kostgrond. Hebben ze zeker wel meer, van die woorden? Heel veel succes en sterkte verder!

  • 29 Oktober 2012 - 13:14

    Margose:

    Hee Jenneke,

    Leuk je ervaringen te lezen!
    Het klinkt heel leuk!
    Veel succes met je stage!

    Groetjes,

    Margose
Jenneke

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 10700

Voorgaande reizen:

26 Juli 2023 - 17 Augustus 2023

Oude liefde: Suriname!

01 Augustus 2022 - 09 Augustus 2022

Weekje Zuid Sudan

29 Juli 2019 - 20 Augustus 2019

Zomer in Suriname

15 Februari 2019 - 21 Februari 2019

Israël

23 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Reisje Suriname

21 April 2017 - 28 April 2017

Werkvakantie Servie

26 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

werkvakantie Servië

16 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Stage in Suriname

Landen bezocht: